Het hoofd van de rooms-katholieke kerk in de Verenigde Staten, kardinaal O’Connor, is berucht om zijn aartsconservatieve opvattingen over abortus, de rol van vrouwen in de kerk, homoseksualiteit en Aids. Zijn verkondiging dat homoseksuelen ‘de Aidsplaag’ aan zichzelf te danken hebben door hun zondig seksleven, was voor Act Up in New York de druppel die de emmer deed overlopen. Als in haar beste dagen mobiliseerde de organisatie op 10 december 1989 duizenden mensen om O’Connors eigen veste, de St. Patrick’s kathedraal, te belegeren en de zondagse hoogmis te verstoren; een gedurfde en voor Amerikaanse begrippen grensoverschrijdende actie die ook in eigen gelederen controverses uitlokte.De documentaire die Robert Hilferty over de gebeurtenissen maakte, concentreert zich op de voorbereiding en de logistieke planning van de demonstratie.