Nina Elizarovna woont samen met haar bedlegerige moeder en haar twee dochters, Lida en Nastia, in een klein drie kamer-appartement in een grote stad. Vier vrouwen, sterk verwant en toch verschillend van elkaar, verenigd door het lot en door hun streven naar persoonlijk geluk. Nina is twee keer getrouwd geweest en de dochters hebben ieder een andere vader. Lida, de oudste dochter, heeft een relatie met een getrouwde collega, Andrej Pavlovitch. Nastia, een studente aan een handelsschool, is verliefd op de zorgeloze Michka. Alles is eenvoudig en toch gecompliceerd. Andreï Pavlovich blijkt een egoïst en rokkenjager en de romance tussen Nastia en Michka wordt problematisch als haar moeder ontdekt dat Nastia in verwachting is. Dan verschijnt er in het leven van de vrouwen een verlegen en sympathieke man die verliefd wordt op Nina.Krisjtofovitsj: ‘Op een dag begreep ik wat ik het beste met mijn films zou kunnen doen: mensen bewust maken van het idee dat ze een beter leven verdienen. En dat geldt speciaal voor de mensen in mijn eigen land. Ik dacht altijd dat het leren begrijpen van de vrouw één van de meest waardevolle bezigheden van een man is. Om te begrijpen dat vrouwen, zoals men over het algemeen aanneemt, beter tegen pijn kunnen dan mannen, moet men wel beseffen dat dit niet betekent dat ze niet zoudenlijden. En ook dit geldt speciaal voor mijn land. In deze film wilde ik niet alleen het leven bestuderen zoals we het leven, maar ik wilde ook laten zien hoe we erin geslaagd zijn te overleven zonder daarbij ons gevoel voor waardigheid te verliezen.’