In 1970 ging de jonge filmrebel Dennis Hopper in op de uitnodiging van Hollywoods ultieme buitenbeentje, Orson Welles, om een avond te drinken en te praten. Op verzoek van Welles legden meerdere camera’s de ontmoeting vast, omdat hij overwoog een deel van de opnamen te gebruiken voor het megaproject The Other Side of the Wind, zijn anarchistische metafilm die hij nooit zou voltooien.
Producent Filip Jan Rymsza en editor Bob Murawski maakten de film in 2018 af met behulp van Welles’ ruwe versie en zijn aantekeningen, en ongetwijfeld enige eigen fantasie. Zij brachten dit merkwaardige werk ook uit, dat je een documentaire zou kunnen noemen, als Hopper Welles niet zou aanspreken met zijn ‘Wind’-naam Jake, waardoor je weet dat ze acteren en je zelfs feitelijk juiste uitspraken met een korrel zout moet nemen. Een jarenzestig-knaller, deels waarheid en deels fictie.