El ventre del mar
Een vlot van twaalf bij zes meter, volgepakt met 147 wanhopige drenkelingen. De schipbreuk van het fregat La Méduse werd in 1816 een mensonterende hel – een inspiratiebron voor verschillende kunstenaars door de jaren heen, onder wie nu ook cineast Augustí Villaronga.
Villaronga laat zijn twee hoofdpersonages, een officier en een matroos, binnen verschillende settings mijmeren over de onuitwisbare trauma’s die ze met zich meedragen. Dit verhaal, verteld in een licht abstracte en poëtische stijl, wordt via nieuwsbeelden soms bruut naar de actualiteit getrokken.