Het leven van de Braziliaan Justino, een inheemse weduwnaar van middelbare leeftijd, voltrekt zich volgens vaste patronen. Hij draait lange diensten als bewaker in de haven van Manaus en keert dan terug naar het Amazonegebied, waar hij woont met zijn familie. Als zijn dochter meldt dat ze in Brasilia wil gaan studeren, raakt Justino’s leven langzaam uit het lood. Zijn pijn manifesteert zich in de vorm van een mysterieuze koorts.