Een groepje half-stonede tieners ontdekt dat er op ze wordt gejaagd, in deze krankzinnige komedie vol rare plotwendingen.
Stille wateren hebben diepe gronden, blijkt in deze zorgvuldig opgebouwde kruising tussen horror en sociaal drama. Stukje bij beetje legt regisseur Rose Glass in haar speelfilmdebuut de storm bloot die raast onder het muizige uiterlijk van de jonge verpleegster Maud. Ze wordt aangesteld als privé-verzorgster van de ongeneeslijk zieke Amanda, een voormalig danseres wier gotische villa vanaf een heuvel uitkijkt over een kleine Britse badplaats. Al snel kwijt de vrome Maud zich niet alleen van haar fysieke taken, maar werpt ze zich ook op als redder van Amanda's ziel – of die daar nu op zit te wachten of niet.
De twee hoofdrolspeelsters bijten zich met verve vast in hun personages. Jennifer Ehle schittert als Amanda, die ondanks haar ziekte vasthoudt aan haar losbandige kunstenaarsleven. De spotlight is echter voor Morfydd Clark, die zich op de kaart zet als de timide en godvrezende Maud. Maar allengs blijkt haar devotie een fragiel masker voor haar trauma's.
Rotterdam gaat hardcore genre met een eclectische mix van films waarvan de makers brutaal de conventies eren, ombuigen of vermengen.
Koreaanse thriller waarin een moeder op zoek gaat naar haar vermiste zoon, Ze wordt geconfronteerd met de geheimen van een lokale vissersgemeenschap.
Doldwaze roadmovie waarin de politieke geschiedenis van Mexico bijna wordt herschreven door een stel trippende stoners.