Phases of Matter
Kordaat stapt de professor door het oude Cerrahpaşa Universiteitsziekenhuis in Istanbul. Ze houdt stil bij een patiënt. Na het professioneel uitwisselen van medische gegevens vraagt ze aan de oude vrouw op het bed belangstellend welk boek ze leest. De professor pakt het op en draagt er een liefdesgedicht uit voor. Een onverwacht contrast in Deniz Tortums schildering van de parallelle wereld van artsen en andere werkers in het ziekenhuis waar hij zelf ter wereld kwam en zijn vader dokter is.