Your Bones and Your Eyes
Caetano Gotardo, wiens bijdrage aan de omnibusfilm Neverquiet (Film of Wonders) in 2011 op IFFR te zien was, houdt het in zijn tweede speelfilm dicht bij huis. Hij schreef, regisseerde, monteerde en speelde ook zelf de hoofdrol. Het verhaal speelt in het Braziliaanse kunstenaarsmilieu.
Filmmaker Joao gaat uitvoerig in gesprek met bekenden, onbekenden en zichzelf. Zoals met zijn beste vriendin Irene, die de herinnering aan haar ex maar niet los kan laten; en de jongen die hij in de metro ontmoet en met wie hij seks wil hebben. Naast leven en liefde is het creatieve proces een terugkerend onderwerp in de gesprekken, in de beste tradities van filmmakers als Éric Rohmer of Hong Sang-soo. Stuk voor stuk hebben de ontmoetingen, gesprekken en monologen grote invloed op Joao, die letterlijk worstelt met zijn houding in het leven. Er ontvouwt zich een puzzel waarin tijd, verhaal, personage en perspectief op intrigerende wijze door elkaar worden gehusseld.