I Used to Be Normal: A Boyband Fangirl Story
Tot haar eigen verbazing werd regisseur Jessica Leski op haar eenendertigste een enorme fan van de jongensband One Direction. Ze besloot een documentaire te maken over het fenomeen boybands – waar komt die gekte vandaan en wat doet het met je? Leski volgde fans van verschillende generaties, zoals Elif (16), helemaal wild van One Direction, en twintiger Sadia, die op haar twaalfde een Backstreet Boys-nieuwsbrief aan 12.000 abonnees stuurde. En de Australische Dara, die al jong gek was van Take That en zelfs in therapie ging toen het maar niet overging. Susan van 64 tenslotte, was en is nog steeds een enorme Beatlesfan.
In interviews, animaties en homevideo’s zien we hoe zij hun fan-zijn beleven. De vrouwen verzamelden dozen vol met knipsels en posters en fantaseerden over hun lievelingsbandlid. Leski's film is veel meer dan een grappig relaas over hysterisch gillende tieners; het is een ontroerend coming of age-verhaal over empowerment, en lak hebben aan wat anderen van je vinden.