Harpoon
Als driftkikker Richard voor zijn verjaardag een harpoen krijgt van vriendin Sasha en beste vriend Jonah, wil hij zijn nieuwste speeltje maar al te graag meteen testen. De drie vertrekken met een jacht voor een dagtrip in de nabijgelegen wateren, alwaar achterdocht en jaloezie de overhand krijgen; het duurt niet lang voordat de boel op scherp staat. Als tot overmaat van ramp de motor van de boot het dan ook nog begeeft, en de rantsoenen op het vasteland blijken te zijn achtergelaten, ontwikkelt zich een zenuwslopende overlevingsstrijd waarbij niemands geheimen – en bloed – gespaard blijven.
Deze postmoderne adaptatie van een verhaal van Edgar Allan Poe, waarin drie matrozen na schipbreuk lootjes trekken om te bepalen wie zich op moet offeren als kannibalistische snack, is een bloeddorstige thriller met genoeg ademruimte voor een lach. Een driehoeksverhouding waarvan je al van (zee)mijlenver ziet aankomen dat het nooit goed kan aflopen.