Gaat ze scheiden? Romina denkt van niet. Maar ze woont wel tijdelijk met haar vierjarige zoon Ramón bij haar moeder in Buenos Aires, terwijl haar echtgenoot zich thuis begraaft onder het werk. "Ik weet niet of dit een vakantie is, of dat ik in een crisis verkeer", zegt ze tegen een vriendin. "Beide", concluderen ze tegelijkertijd.
De nuevo otro vez volgt Romina als ze terugkeert naar haar wortels om te (her)ontdekken wie ze is. Alsof na de overdonderende eerste jaren als moeder de mist begint op te trekken: ze blijkt iets te oud voor discofeestjes en rondhangen met twintigers, maar nog te jong om niet meer te fantaseren over anderen. Actrice Romina Paula richt de camera op zichzelf, haar zoon en haar moeder in dit intrigerende mengsel van documentaire en fictie. Haar debuut is een kwetsbaar onderzoek naar moederschap, vrouwelijkheid en volwassenwording, met verrassende overpeinzingen en verfrissend eerlijke analyses, zonder getuttebel.