BNK48: Girls Don't Cry
De vijftig leden tellende meisjesband BNK48 is een uit Japan overgevlogen fenomeen dat Thailand op zijn kop heeft gezet. Deze tieners en twintigers hebben allemaal hun eigen personage, persoonlijkheid en socialmedia-achterban. Dat laatste is het meest belangrijk, wil je doorbreken in deze popgroep. Alleen de meest populaire bandleden worden toegelaten tot het kernteam, de zestien sebatsu’s die ook daadwerkelijk liedjes opnemen.
De Thaise regisseur Nawapol Thamrongrattanarit duikt achter de schermen van deze kawaii-popgroep en schetst in onthullende interviews met bandleden welke tol zij moeten betalen om bij de top te horen. De meisjes moeten concurreren met hun beste vriendinnen om het meeste uit BNK48 te halen. Het wrange daarbij is dat talent niet altijd beloond wordt; het gaat niet echt om wie het beste kan zingen of dansen, maar eigenlijk en vooral om wie de meeste volgers op social media heeft. De leden van BNK48 zijn dus met elkaar verstrengeld in een onafgebroken populariteitswedstrijd.