A Punk Daydream/Lamunan Oi! volgt een groep jonge punks die overleven op de straten van de Indonesische hoofdstad Jakarta. Eka en zijn vrienden zijn aan het gezag van ouders en scholen ontsnapt en streven naar individuele vrijheid te midden van rokende afvalhopen. Zij zien de toekomst voor Indonesië somber in: het land kampt sinds het Soeharto-tijdperk met corruptie, milieuvervuiling en armoede.
De (gezichts-)tatoeages van de jongens symboliseren én bewerkstelligen hun breuk met de maatschappij. Er rust een stigma op de tatoeages: de dragers zouden crimineel zijn en kunnen nauwelijks werk vinden. De punks voelen zich verwant met het Dayak-volk, dragers van traditionele tatoeages. Dit volk probeert vast te houden aan een eeuwenoude levenswijze, wetende dat hun identiteit uiteindelijk met het bos zal verdwijnen.
Op ingenieuze wijze verweven de filmmakers documentaire, videokunst en fotografie met sprookjesachtige tradities en hedendaagse realiteit. Door zijn eigen verhaal in de film te acteren, hoopt Eka opnieuw aansluiting te vinden met de samenleving. Onderdeel van EarWORM.