Zij die het werk hebben gevolgd van Krzysztof Zanussi (een meester die begin jaren negentig uit de mode is geraakt) kennen de onfortuinlijke Stefan nog uit Serce na dłoni (2008), waarin hij werkte als kassamedewerker in een supermarkt, zelfmoord probeerde te plegen en zijn hart bijna werd gestolen door zijn slechte baas.
Nu is hij aan het herstellen en een van de dingen die de artsen voor hem bedacht hebben, is het voeren van gesprekken met mensen over de zin van het leven. De geïnterviewden blijken personages uit eerdere films van Zanussi, onder wie een paar van de bekendste: Bella, Marek en Ziemowit uit Życie rodzinne (1970), Jakub uit Barwy ochronne (1976) en Witold uit Constans (1980). Als film-in-filmoefening worden alle personages gespeeld door de acteurs die de rollen eerder hebben gespeeld – om ook beelden uit de oude films te kunnen gebruiken. Een onbekend meesterwerk van de filosofische cinema.