Dit noir-achtige docudrama in een regie van de Britse cultregisseur John Krish werd gefinancierd door de Army Kinema Corporation. Het script, vol intriges, voert Britse krijgsgevangenen op die tijdens de Koreaanse Oorlog gebrainwasht en gemarteld worden. De film kreeg het etiket 'vertrouwelijk' en werd tot 2014 nooit publiekelijk vertoond. Hij werd ingezet als legerfilm om officieren en bevoegd personeel te laten zien wat ze konden verwachten als de vijand ze zou oppakken en ondervragen.
Met uitstekend spel van Ray Brooks en Wilfrid Brambell, en met Alan Dobie als inlichtingenofficier die opgepakt wordt en onderworpen wordt aan martelingen die we nu maar al te goed kennen van de oorlog tegen het terrorisme, zoals waterboarding, belicht Captured een historische periode, maar is ook relevant voor de onze. Het naargeestige landschap dat overtuigend dienstdoet als Noord-Korea ligt in werkelijkheid bij Chobham in Surrey.