Stories of Our Lives
Sfeervolle poëtische vertellingen in zwart-wit over verboden liefdes in Kenia met vijf uiteenlopende verhalen over wat het betekent om je als LGBTQI te identificeren in Kenia – van het platteland tot de stad en van tiener tot volwassene. Subtiel verteld en met oog voor intimiteit toont de film een breed spectrum aan ervaringen: van schrijnend tot hilarisch, van teder tot gewelddadig.
The Nest Collective begon in 2013 in Kenia, aanvankelijk anoniem, met het verzamelen en archiveren van verhalen uit de LGBTQI-community, die alleen achter gesloten deuren werden gedeeld. Ze noemden dit project 'Stories of Our Lives' en het resulteerde in een gelijknamig boek en film. Hoewel de film bedoeld was om deze verborgen verhalen met een groter publiek in Kenia te delen, heeft niemand het daar kunnen zien. De film is tot op de dag van vandaag nog steeds verboden in Kenia. Met recht een werk en daad van liefde.