Los vagos
De gelauwerde cameraman Gustavo Biazzi maakt zijn speelfilmregiedebuut met een bitterzoet coming of age-verhaal. De in Buenos Aires studerende Ernesto en zijn vriendin Paula gaan tijdens de Argentijnse zomer terug naar hun geboorteplaats Posadas in de provincie Misiones. Ernesto sluit zich aan bij zijn oude vrienden – de 'zwervers' uit de titel – met wie hij in een oud patroon vervalt: drinken, feesten, barbecueën, op het strand rondhangen en mooie meiden versieren.
Ondanks zijn langdurige relatie beleeft ook Ernesto een vluchtige romance met een blondine. Pas als hij Paula dreigt kwijt te raken door zijn constante flirten met andere vrouwen, overziet hij de gevolgen van zijn onvolwassen gedrag. In een kalm tempo, met zorgvuldig camerawerk, roept de film op een subtiele manier een sfeer op van nostalgie naar de zorgeloze adolescentie waar Ernesto en zijn vrienden moeilijk afscheid van kunnen nemen.