Eva en Kat genieten samen van hun zorgeloze bestaan op een woonark in Londen. Totdat met het overlijden van hun huisdier Eva's langgekoesterde droom om moeder te worden verder wordt aangewakkerd. Kat haalt liever een nieuwe kat in huis. Als Kats beste vriend Roger hen vanuit Barcelona bezoekt, wordt in een dronken bui besloten dat hij Eva's zaaddonor wordt. Schoorvoetend gaat Kat akkoord. Maar wat zijn de consequenties voor het lesbische stel, de biologische vader, het kind en alle onderlinge verhoudingen?
Hoewel deze dertigers geen conventioneel levenspad bewandelen, toont dit bitterzoete relatiedrama vol komische noten de moderne personages zonder hokjesmentaliteit. Maar het werpt ook vragen op die iedere dertiger moet beantwoorden. Wat voor soort ouder zal ik worden? Wat betekent het om een familie te stichten? Rondom de sprookjesachtige filmlocatie vormt het Londense kanaal een personage op zich. Gedurende verschillende jaargetijden toont het fluïde water zich steevast veranderlijk, net als relaties en het leven zelf.