Dubbel blind is hij eigenlijk, de jonge Libanese muzikant Rabih. Sinds zijn prille jeugd kan hij niet meer zien, maar nu tast hij ook nog eens in het duister over zijn eigen afkomst. Bij toeval komt hij erachter dat zijn identiteitskaart vals is. Bovendien blijken zijn geboortepapieren verloren geraakt in de burgeroorlog. Rabihs zoektocht naar zijn identiteit brengt hem op een reis langs leugens en verdriet, sporen van de burgeroorlog die Libanon tussen 1975 en 1990 teisterde. Zijn eigen moeder loog tegen hem, en zij is niet de enige. Wat is de rol van zijn oom Hisham, die de kleine Rabih als baby vond in een door de oorlog verwoest dorpje? Diens oude strijdmakkers hebben hopelijk een antwoord. Vatche Boulghourjian leverde met zijn speelfilmdebuut een klassiek verhaal over de zoektocht naar de waarheid te midden van een zee van leugens, waaraan hij ingenieuze plottwists toevoegde. Een goed verstaander vindt antwoorden in de prachtige muzikale intermezzo’s.