Pela janela
Zwijgend slijt Rosália (63) haar dagen als productiemanager in een elektronicafabriek. Wanneer deze fuseert worden haar diensten niet langer op prijs gesteld en haar wereld valt uiteen. Ze stort haar hart uit bij haar broer José. Voor hem komt dit drama erg ongelegen: hij stond op het punt een luxe auto van São Paulo naar Buenos Aires te rijden voor de dochter van zijn baas. Hij ziet maar één oplossing, Rosália gaat mee op de 2200 kilometer lange reis. Tegenstribbelend en nukkig is ze niet het leukste gezelschap, maar genietend van schitterende Braziliaanse en Argentijnse landschappen en dankzij de toegewijde José kan Rosália langzaam weer ontspannen en lachen.
Pela janela (‘door het raam’) laat zien dat wat afstand nemen van je dagelijkse realiteit en je veilig voelen in gezelschap, soms de enige noodzakelijke ingrediënten zijn om je weer goed te voelen. Regisseur Caroline Leone wilde de complexe personages en het belang van humaniteit centraal stellen. Haar positieve en liefdevolle eerste speelfilm is daar glansrijk in geslaagd. Winnaar FIRPESCI Award IFFR 2017.