La idea de un lago
In 1977 verdwijnt Inès’ vader op mysterieuze wijze. Decennia later is de 35-jarige hoogzwangere fotograaf druk in de weer met een verzamelwerk van haar oeuvre: een project dat haar om onverklaarbare redenen terugbrengt naar die periode uit haar jeugd, tijdens het regime van de Argentijnse dictator Jorge Videla.
In de openingsscène neemt ze contact op met het nationaal forensisch laboratorium: wellicht kunnen zij het lot van haar vader achterhalen? Vervolgens komt de laatste foto die van hem werd genomen, aan het meer bij La Angostura, in haar gedachten tot leven. Op deze bergachtige plek bracht ze nadien haar zomers zonder hem door, in de vakantiewoning van haar familie, ver van de broeierige hitte van Buenos Aires. Kostbare herinneringen aan deze tijd, zoals het spelen van verstoppertje, leiden in Inès’ fantasie tot abstracte lichtspelen. Andere flashbacks werpen een nieuw licht op de moeizame relatie met haar moeder.