Family Life
Even een tijdje iemand anders willen zijn: vreemde snuiter Martín krijgt het zo in zijn schoot geworpen. Als huisoppas voor zijn verre neef Bruno en diens gezin doet hij eerst alles wat je vreest: laatjes gaan open, spullen worden verplaatst en natuurlijk loopt de kat weg. Plichtmatig gaat hij naar het dier op zoek en ontmoet dan alleenstaande moeder Paz. Zij nodigt zichzelf uit en ontdekt in Martíns huis foto’s van Bruno’s vrouw en kind! "Ja, net gescheiden." "Heel tragisch, geen bezoekrecht." De leugens rollen smakelijk uit zijn mond en de nieuwe relatie bloeit op, maar hoelang kan dit fantasieverhaal standhouden? Ondertussen nadert na maanden de terugkeer van neef Bruno.
Family Life is een sterke co-regie van Chileense filmveteranen Alicia Scherson (Il futuro, IFFR 2013) en Cristián Jiménez (Bonsái, 2011). Zij delen een onconventioneel gevoel voor humor en stijl, en zetten de kijker graag (eventjes) op het verkeerde been, in deze sterk geacteerde, wrange komedie.