“Filmmakers zijn indringers, die persoonlijke ruimtes binnendringen waar ze niet thuishoren, om die te laten zien aan de wereld. Demonios tus ojos is een serie van dit soort invasies”, aldus regisseur Pedro Aguilera, die in zijn derde film zijn metier en de moraal van hedendaagse beeldconsumptie meedogenloos tegen het licht houdt. Hij voert filmmaker Oliver ten tonele: grijzend maar toch nog jong, wel al vermoeid of zelfs verbitterd door de herkenbare pijnpunten in carrières van moderne filmauteurs, maar zelfbewust en energiek genoeg om zonder al te veel morele scrupules zijn persoonlijke fascinaties te volgen. Oliver klikt op een avond op een sekssite op een video waarin hij zijn halfzusje Aurora herkent. Een poosje later zoekt Oliver haar voor het eerst in jaren weer op. Aurora, een levendige student die bij haar moeder woont, is blij met de aandacht van haar charmante, veel oudere broer. Stijlvol en beheerst toont Aguilera de opeenvolgende gebeurtenissen, als in een Grieks noodlotsdrama. Geholpen door zijn uitstekende cast (en casting), toont Aguilera hoe een – ogenschijnlijk –onbevreesde filmmaker, zonder angst de kijker kan meeslepen. Terwijl Oliver erachter probeert te komen hoe zijn mooie zus in dat filmpje kwam, raakt hij door haar gefascineerd. Hij installeert een camera waar die niet hoort, Aurora wordt een object voor zijn cinematografische experimenten, en hij bekijkt dingen die hij niet zou moeten zien – die hij niet zou moeten wíllen zien.