Simulacrum Tremendum
De filmmaker is redelijk jong, anders zou je kunnen zeggen dat deze ultralange film Khavns levenswerk is. Door de lengte van de film en het feit dat de maker een Filippijn is, zou je kunnen denken dat hij Lav Diaz navolgt, maar het gaat hier om een heel andere, meer experimentele, documentair-surrealistische cinema. Een beeldenverzameling zoals ook collectioneur Jonas Mekas die maakt, al is Manila geen New York.
Khavn is 22 jaar geleden begonnen met het draaien van dit filmisch dagboek en in de loop der tijd heeft hij opnamen gemaakt met allerlei verschillende camera’s: van analoog video8, via mini-DV naar iPhone. De maker presenteert de opnamen echter niet in chronologische volgorde.
Khavn is ook een prijswinnende dichter: Er zijn 36 gedichten in deze filmrivier opgenomen, soms woest klaterende woorden en ritmes. Het voornaamste filmgeluid is de muziek die door de filmmaker zelf live op piano is gespeeld. Deze dertien uur durende filmische en muzikale vertoning markeert het afscheid van programmeur Gertjan Zuilhof van het festival.