Sex and Broadcasting - A Film About WFMU
Toen Tim K. Smith in 1989 in New York ging wonen, stuitte hij op radiostation WFMU, dat vanuit New Jersey een potpourri aan muziek en anarchistische dj-praat de ether in slingerde. Smith was gelijk verkocht. Deze free form-radiozender is volgens opperbaas Ken Freedman bedoeld "voor iedereen die op de middelbare school als laatste gekozen werd bij basketbal". Zijn totaal onafhankelijke station heeft lak aan commercie, maar blijkt tegelijkertijd te kampen met een gebrek aan democratie op de werkvloer.
Smiths onderhoudende documentaire toont hoe harpspelende zuchtmeisjes met hetzelfde gemak worden afgewisseld met death metal-optredens. Net zo kleurrijk en eigenzinnig zijn de onbezoldigd werkende dj’s. Smiths camera filmt hen in het krakkemikkige redactiepand, waar juist dan een faillissement dreigt. Freedman organiseert daarom een geldinzamelingsmarathon. Zal het hem en zijn kornuiten lukken om hun zo geliefde zender in de lucht te houden? En dat alles zonder elkaar de tent uit te vechten?