Right Now, Wrong Then
Wanneer is toen en wanneer is nu? En wat is goed en wat is verkeerd? Het zijn essentiële vragen in Right Now, Wrong Then, het droogkomische, twee keer vertelde verhaal over de filmmaker Ham Cheonsoo, die naar Suwon afreist voor een Q&A. Daar ontmoet hij de jonge schilderes Yoon Heejuong. Ze wandelen, praten, eten sushi en drinken veel te veel soju. Misschien is dit het begin van een romance. Hongs films zijn vaak vergeleken met Groundhog Day; ook hier zich herhalende verhalen en personages die in een tijdlus verstrikt lijken. Maar Right Now, Wrong Then gaat ook over kijken, en over hoe we ons herinneren iets te hebben gezien. Je hoeft de camera maar een beetje te verplaatsen, een voice-over toe te voegen, een scène iets langer door te laten lopen, en je hebt een heel andere film. Een prachtig puzzeltje over hoe we nooit twee keer in dezelfde rivier kunnen stappen.