Lamb
De jonge Ephraim is op zichzelf aangewezen, ook al is hij nog bijna een kind. Zijn vader liet hem achter bij familieleden om ver weg zijn geluk te beproeven. Ephaims grootste vriend is zijn schaap: hij is onafscheidelijk van het dier. Op een dag vertelt zijn oom hem dat het schaap moet worden geslacht voor een religieus offerfeest. Ephraim, die weinig kan behalve goed koken, stelt alles in het werk om zijn schaap niet te verliezen.
Zonder dat de film strikt autobiografische is, baseerde de filmmaker de sfeer en personages op zijn eigen jeugdherinnering. En net als Ephraim stond hij graag in de keuken. Het leven was hard in die jaren - jaren van dictatuur en hongernood - maar toch was het mogelijk om een tamelijk gelukkige jeugd te hebben.
De film draaide tijdens het afgelopen festival van Cannes in de sectie Un Certain Regard en was daarmee de eerste Ethiopische film die door het prestigieuze festival werd uitgenodigd.