Jacqueline (Argentine)
Vanuit haar zelfopgelegde ballingschap in Argentinië wacht Jacqueline Dumont - als een onwillige, Edward Snowden-achtige heldin - op publiciteit voor haar ontdekking dat de CIA een minister in het Midden-Oosten wil doden. Een documentairemaker volgt haar tijdens haar missie. Gefilmd in cinéma vérité-stijl schept regisseur Bernardo Britto een ironisch melodramatisch portret, rijk voorzien van komische timing en gedetailleerde observaties op de voice-over, ingesproken door de documentairemaker.
Britto’s voorliefde voor speelse verhaaltechnieken was al zichtbaar in zijn korte animatiefilms Yearbook en Places Where We Lived, maar krijgt in deze live-action speelfilm scherpte door een op de spits gedreven anticlimax. Terwijl paranoia en verveling Jacqueline beginnen te kwellen wanneer geen enkel nieuwsmedium toehapt op haar onthulling, rijst bij de naïeve filmcrew de vraag of zij wel echt een verhaal te vertellen heeft.