He Hated Pigeons
Elias wordt gekweld door de herinneringen aan zijn overleden levensgezel Sebastian. In een poging zielenrust te vinden, onderneemt hij in zijn eentje de tocht die ze gezamenlijk hadden gepland - naar het zuiden van Chili, het ‘einde van de wereld’. Onderweg herbeleeft hij de laatste momenten die hij met Sebastian had. De mensen die hij onderweg ontmoet, helpen hem op een reis die hem niet alleen fysiek, maar ook en vooral mentaal naar een nieuw startpunt in zijn leven brengt. Elias, vertolkt door debuterend acteur Pedro Fontaine, reist door oogverblindende landschappen in Patagonië, waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan. De oorspronkelijke muziek voor de film werd opgenomen tijdens een liveoptreden van makers en uitvoerders Justin Small en Ohad Benchetrit. Het is de bedoeling van filmmaker Ingrid Veninger elke vertoning van de film door livemuziek te laten begeleiden, om zo de voortdurende veranderlijkheid van het leven te onderstrepen.