Full Contact
Een kille container in the middle of nowhere: de Amerikaanse Nevada-woestijn. Daarin de dronepiloot, strak gekadreerd, vinger op de knop, starend naar schermen, instructies via koptelefoon. Doel kiezen, aftellen, vuren - en duizenden kilometers verderop ontploft een terroristenkamp. Of een school, per ongeluk, waarna piloot Ivan (Grégoire Colin) in een existentiële crisis raakt. Nachtclub, seks, liefde; wroeging en ontkenning; de vage grove korrel van dronebeelden - Ivan betreedt het desoriënterende grensgebied van zijn geestesvermogens, waarbij zijn onderbewuste wordt verbeeld als een ongenaakbaar eiland én een duistere boksschool waar hij zich moet bevrijden van zijn diepste angsten, zoekend naar werkelijk contact.
David Verbeek (bekend van Aziatisch georiënteerde films als Shanghai Trance, 2008) ontrafelt opnieuw de psychologische effecten van snelle culturele en technologische ontwikkelingen, ditmaal ondersteund door een minimalistische soundtrack van Tindersticks-toetsenist David Boulter.