De Alter Senator - een beste jenever uit Bremen - heeft het leven van een ambitieuze alcoholist in een stevige houtgreep. Hand in hand beleven ze het ene avontuur na het andere. Steeds weer spannend maar uiteindelijk ook pijnlijk gevoelloos. Hij is een rasoptimist, zeker in benevelde toestand. Maar voor je het weet heeft hij het verkeerde barmeisje betast.