Op de golven van het succes van de Franse elektronische muziek ontstond een stroming van Franse regisseurs, afkomstig uit diverse kunstdisciplines, die muziekvideo's maakten met een opvallende nieuwe stijl: de 'French New Wave'. Geïnspireerd door artiesten als Air, Etienne de Crecy en Mirwaïs, zorgden deze regisseurs voor een frisse wind in de muziekvideowereld. Hun gebruik van animatie leidde tot een herkenbaar genre, waarin animatie en abstracte filmsequenties gecombineerd werden in verhalende videoclips. Ook is hun beheersing van decorbouw en andere disciplines te zien in hun subtiele verwijzingen naar de klassieke cinema en animatiekunst.De verbluffend mooie nieuwe clip van H5 How Does it Make You Feel voor Air is een uitstekend voorbeeld van het raffinement en de ambiguïteit die deze Franse regisseurs in hun clips weten te stoppen. In de clip The Child voor Alex Gopher wordt de stad weergegeven als een stripboek van woorden die tegelijkertijd mensen, auto's en gebouwen zijn: een duidelijk voorbeeld van de verschillende narratieve lagen die samen een autonome eenheid vormen. De nadruk op stilistisch raffinement leidt niet tot een gebrek aan sterke verhalende concepten. Een goed voorbeeld is de verzameling clips van Geoffrey de Crecy voor zijn broer Etienne, die commentaar leveren op de 'global culture' door middel van beelden van onder meer fast food, winkelcentra en beursgebouwen. Director: artist, song (supplied by) Stephane Sednaoui: Mirwais, Disco Science (Sony/Epic) Stephane Sednaoui: Mirwais, I Can't Want (Sony/Epic) Stephane Sednaoui: Jamiroquai, Little L (Sony/Epic) Geoffrey de Crecy: Etienne de Crecy, Am I Wrong (V2) Geoffrey de Crecy: Etienne de Crecy, Scratched (V2) Geoffrey de Crecy: Etienne de Crecy, Tempovision (V2) H5 (=Antoine Bardou-Jacquet): Alex Gopher, The Child (Partizan) H5: Zebda, Oularadime (Partizan) H5: Ben Diamond, In Your Arms (Partizan) H5: Air, How Does It Make You Feel (Partizan) Alex & Martin: Cassius, 99 3 (Partizan) Alex & Martin: Air, Radio #1 (Partizan) Numero 6: Superman Lovers, Starlight (Partizan) Quentin Dupieux: Mr. Oizo, Flatbeat (Partizan) Philippe Andre: Roger Sanchez/Laurent Garnier, Another Chance (Sony Music) S. Jhaveri: Laurent Garnier, The Man With a Red Face (Wanda, Mute) Yann Ornhan: St. Germain, So Flute (EMI) Sebastian Fau: Le peuple de l'herbe, PH Theme (Virgin)