Een Amerikaan en een vrouw in Rome krijgen ieder een telegram over dezelfde mysterieuze opdracht in Parijs. Bij hun afspraak komt niemand opdagen en al dwalend over het Franse platteland komen deze Ben en Léo een duistere samenzwering op het spoor. Twee grootheden uit de jaren zeventig – Maria Schneider (Last Tango in Paris, 1972; Profession: Reporter, 1975) en Joe Dallesandro (Trash, 1970; Blood for Dracula, 1974) – komen samen in een labyrint van verraad en parallelle werkelijkheden.
In surrealistische intermezzo’s duikt Rivette in de paranoïde gedachten van de personages. Léo wordt in deze scènes gespeeld door Hermine Karagheuz in plaats van Schneider, die na tumultueuze draaidagen spoorslags de set verliet. Na de chaotische opnamen kreeg Rivette een inzinking en was de film tot 1983 niet te zien in zijn thuisland. Toch zit er schoonheid in de waanzin van Merry-Go-Round, vooral in de climax in de zandduinen, een van Rivette’s mooiste finales.