Door de positie van Zweden in WO II kon de filmindustrie geen commentaar leveren op actuele wereldgebeurtenissen en dus wordt de naam van het land in There’s a Fire Burning niet genoemd, maar als de relatie tussen twee geliefden op de proef wordt gesteld als het land van de een het land van de ander aanvalt, weten we genoeg.