Cám is geboren met een afwijking aan haar gezicht en lijdt stilletjes onder het misbruik door haar familie. Maar wanneer haar vader haar wil offeren aan een mythisch bosmonster, keert Cám zich tegen haar omgeving. Een macaber sprookje dat zich afspeelt in middeleeuws Vietnam.
In deze bovennatuurlijke bodyhorror van de Vietnamese filmmaker Trần Hữu Tấn wordt schoonheid letterlijk sociaal bepaald. Cám wordt niet alleen door haar ouders misbruikt, maar door het hele dorp. Ze vindt troost in het gezelschap van haar knappe zus Tam, de oogappel van de familie, en de vriendelijke dienstjongen Bam. Maar als haar vader besluit haar te offeren om een erfvloek af te wenden, keert Cám zich tegen de wereld.
The Sisters is een Assepoester-achtig sprookje, een middeleeuwse wraaksaga en een gruwelijk volksverhaal over maagdenverslindende demonen ineen. De dynamische filmstijl is al net zo eclectisch: Trần zoekt naar nieuwe manieren voor genreconventies en interacties tussen personages en gebruikt bijtende kleuren voor zijn fonkelende beelden. Bovendien ondermijnt zijn film de zusterlijke rivaliteit van het oorspronkelijke sprookje. De tedere band tussen Cám en Tam creëert, ondanks hun onderlinge verschillen, ruimte voor solidariteit in een patrilineaire, wrede samenleving. Zo vormt The Sisters een moderne reïncarnatie van tijdloos materiaal.