Teresa Braggs’ All Was Good – de spottende titel is ontleend aan de noodlottige woorden van de Indiase premier Narendra Modi – toont het verzet van een bonte verzameling studenten tegen de invoering van de Citizenship Amendment Act (CAA) in Bangalore. Ze roepen leuzen, zingen protestliederen en praten over politiek met een internationaal, social media-bewust taalgebruik. De onopvallende camera legt hun vermoeide ogen vast, hun hese stemmen en besmeurde vingers: de sporen van de lange nachten in gebarricadeerde straten en geïmproviseerde schuilplaatsen.
In september 2019 benadrukte Modi op een bijeenkomst voor expats in Houston dat alles goed ging in India. Weken later werd er in het hele land geprotesteerd tegen de invoering van de CAA, waarin stond dat illegale immigratie onder andere gereguleerd zou gaan worden op basis van religie. In combinatie met het National Register of Citizens (NRC) zou de wet het mogelijk maken om gemarginaliseerde mensen die hun burgerschap niet kunnen aantonen te denaturaliseren.
In All Was Good vangen we een vluchtige glimp op van een utopische wereld. De film toont een alternatieve samenleving waarin behoedzaam wordt omgegaan met onoverbrugbare verschillen en waarin de seculiere Indiase grondwet mensen met elkaar verbindt. Moslima’s in boerka gaan samen met dalits en lhbtq-activisten voorop in de strijd en stellen een ander identiteitsbeleid tegenover de verplichte zelfidentificatie van het NRC. Ondanks alle onderlinge tegenstellingen en de onenigheid hebben de demonstranten elkaar in ieder geval gehoord.