Kettingroken, dagdromen, lapzwansen: zo vullen Xia en haar beste vriend Jie een groot deel van hun dagen in zijn flatje in Boston. Worstelend acteur Jie doet af en toe auditie en Xia, die haar studie in New York tijdelijk heeft onderbroken, schrijft scripts voor goedkope Chinese soaps terwijl ze intussen vurig hoopt op een ontmoeting met de jongen op wie ze verliefd is. Het kan het rommelige begin zijn van de glanzende filmcarrière waar beiden van dromen, of het hedonisme van een paar stuurloze jongvolwassenen die nog even de illusie koesteren dat ze alle tijd van de wereld hebben.
In vluchtige impressies, gedrenkt in zoete C-pop, roept 200 Cigarettes from Now de leef- en gevoelswereld op van twee creatieve jonge Aziaten in het buitenland. Verteld vanuit Xia’s perspectief presenteert de film via haar fantasieën, twijfels, opwellingen en obsessies een snapshot van het broze moment waarin niets vaststaat en alles nog mogelijk is.