Prikkeldraad en verbodsborden scheiden twee Sri Lankaanse dorpen die al een eeuwigheid met elkaar in oorlog zijn. Als beide gemeenschappen getroffen worden door totale onvruchtbaarheid en er gevreesd moet worden voor het voortbestaan van de bloedlijn, besluiten de dorpsoudsten een offer te brengen. Asoka, een in opspraak geraakte oorlogsveteraan, wordt op pad gestuurd met Ahalya, een vrouw uit het andere dorp die niet meer heeft gesproken sinds ze man en kind verloor in de oorlog. In hun reis naar het betoverde bos, bevolkt door oorlogsslachtoffers, worden ze begeleid door Strange Doctor, een neutrale buitenstaander.
De dorpen van Asoka en Ahalya staan symbool voor de Singalese en Tamil bevolkingsgroepen die elkaar twintig jaar lang bestreden in Sri Lanka. De collectieve angsten en trauma’s worden ondergedompeld in magisch-realistische symboliek, maar een geruststellend happy end kent de film niet. En daarmee zit dit duistere, maar poëtische sprookje dichter bij de werkelijkheid dan menige documentaire.