Ayça is een Turkse actrice en woont in Istanboel. Op een filmset in het westen van Turkije ontmoet ze Hama Ali, een Koerdische acteur. De twee worden verliefd op elkaar tijdens de opnames van een film. Na de shoot keert Ayça terug naar Istanboel en moet Hama terug naar zijn woonplaats Süleymaniye in Noord-Irak. Ayça en Hama zetten hun relatie voort via de telefoon en brieven, terwijl Amerika zich klaarmaakt om Irak binnen te vallen. De post werkt vaak niet en de telefoonlijnen in Irak zijn meestal afgesneden. Af en toe ontvangt Ayça een liefdesverklaring van haar geliefde op video. Ayça verdraagt de afstand tussen hen niet langer en besluit naar Noord-Irak af te reizen. Maar een land in oorlog binnenkomen blijkt even moeilijk als het te verlaten. De hoofdrolspelers van de film zijn geen acteurs die snel gecast zouden worden voor een doorsnee love-story. My Marlon and Brando is een echt verhaal met en over echte mensen. Ayça en Hama Ali zijn in hun dagelijks leven acteurs, hier spelen zij zichzelf. Daarmee creëert de film een spannende balans tussen documentaire en fictie. De liefdes- en videobrieven in de film zijn echt, maar Ayça acteert haar eigen leven. Resultaat: een krachtige en indringende roadmovie waarin een geëngageerde filmmaker de wereld benadert via een persoonlijk verhaal.