The Nose or Conspiracy of Mavericks
Zou dat echt kunnen: Marlen Choetsjevs jaren zestig mijlpaal Toegangspoort Ilica (1963) als in-flight entertainment?! En let op het moment dat je te zien krijgt dat Andrei Tarkovski een klap krijgt omdat hij zich sardonisch afvraagt of rapen echt lovenswaardig zijn. Memorabele scènes, ook wanneer de context soms onnavolgbaar is. In het vliegtuig zien we klassiekers van de Sovjet-cinema op de schermen naast de gebruikelijke bagger, terwijl twee heren een gesprek beginnen over Gogols beroemde proto-surrealistische novelle De neus uit 1836 en wat het betekent om beschaafd te zijn vandaag.