Checkpoint Berlin
Een bezoek aan Berlijn, waar een oudere filmregisseur de vertoning van zijn nieuwste film bijwoont, is het startpunt van een fysieke en mentale reis langs de overblijfselen van de muur die de stad bijna drie decennia doorkliefde.
Net als hij eerder deed in Les Unwanted de Europa (2018) diept filmmaker Fabrizzio Ferraro uit de recente geschiedenis van Europa verhalen op van mensen die hun leven op het spel zetten om repressie te ontvluchten, van hen die ze daarbij hielpen en hen die alles deden om ze tegen te houden.