Hoe lang kun je een zwangerschap ontkennen, verbergen? Niet lang, zo ontdekt de twintigjarige Marokkaanse Sofia: in de keuken van haar ouderlijk huis breken plotseling haar vliezen. Haar nicht Lena brengt haar naar het ziekenhuis, maar daar stuiten de twee op problemen; in Marokko is seks buiten het huwelijk strafbaar. Een bevallende vrouw kan pas in het ziekenhuis worden toegelaten wanneer er een man is die het ongeboren kind erkent. Om geholpen te worden, de eer van haar familie te redden én uit de gevangenis te blijven, staan Sofia twee dingen te doen: ze moet de vader van haar kind opsporen en zo snel mogelijk met hem trouwen.
In een kalme, onopgesmukte stijl onthult regisseur Meryem Benm'Barek stukje bij beetje de omvang van de sociale krachten die Sofia verdrukken. Klassenverschillen, geschreven en ongeschreven regels, hypocrisie en machtsmisbruik spelen allemaal een rol in dit zelfverzekerde speelfilmdebuut, waarin Sofia meester probeert te blijven over de situatie – met verstrekkende gevolgen.