Bangla
Speelse en charmante debuutfilm over de tweeëntwintigjarige Phaim uit de multiculturele wijk Torpignattara in Rome. Wanneer hij op slag verliefd wordt op de vrijgevochten Asia, raakt Phaim in paniek. Volgens zijn traditionele ouders moet hij trouwen met een Bengalese vrouw, en volgens de islam is seks voor het huwelijk een zonde. Het is een botsing tussen culturen, de dagelijkse realiteit voor wel meer tweede generatie-immigranten.
Filmmaker Phaim Bhuiyan baseerde Bangla op zijn eigen leven en speelt de hoofdrol in een gefictionaliseerde versie van zichzelf. Vergelijkingen met de recente bioscoophit The Big Sick zijn snel gemaakt en Bangla bewijst eveneens dat de beproefde romcom-formule zich uitstekend leent voor serieuzere thematiek. In hun eigen stad worden Phaim en zijn vrienden, die pas op hun achttiende de Italiaanse nationaliteit kregen, aangezien voor buitenlanders en worstelen met de verwachtingen van hun ouders. Een eerlijke komedie over integratie en identiteit.