The Widowed Witch
Het zit Erhao niet mee: als gevolg van een explosie in de vuurwerkfabriek die ze samen met haar man bestierde, is ze voor de derde keer in haar leven weduwe geworden. Zelf heeft ze het ongeluk maar net overleefd. Terwijl ze in semi-comateuze toestand bij haar schoonfamilie verblijft, wordt ze door haar zwager verkracht. Daarmee begint haar zwerftocht over het Chinese platteland, die misschien ook als een vluchtfantasie kan worden opgevat.
Samen met het dove broertje van haar overleden man verlaat Erhao het huis van haar verwanten, op zoek naar een plek die warmte en bescherming kan bieden. Geen makkelijke opgave, want het sociale klimaat in de dorpjes waar ze doorheen trekken is even hard en koud als het ijzige winterlandschap waarin The Widowed Witch zich afspeelt. Achterdocht, bijgeloof en opportunisme winnen het steevast van de medemenselijkheid, maar nadat Erhao betrokken raakt bij enkele wonderbaarlijke gebeurtenissen, ervaart ze dat diezelfde mechanismen ook in haar voordeel kunnen werken.