De film schept een eigenzinnige wereld van schijnbaar gevoelloze jongens in een abstracte voorstad. Cooper en Farley richten zich meer op hun verwarring dan op enige ideologie, door hun doodswens te vertalen naar onalledaagse en sensuele situaties. Het is een fascinerend werk over de schoonheid en het gevaar van jong zijn, dat trouw is aan Coopers kijk op filmmaker Robert Bresson die hij optekende in zijn roman Try: "Waar het om gaat is niet wat acteurs me laten zien, maar wat ze verborgen houden en, nog belangrijker, wat ze niet kennen van zichzelf."