Demolition
De New-Yorkse bankier Davis Mitchell (Jake Gyllenhaal) verliest zijn vrouw, voelt geen verdriet en ziet het kaartenhuis van zijn gemakzuchtige leventje ineenstorten. Flashback-flitsen, jump-cuts en terloopse opmerkingen suggereren verdrongen emoties en herinneringen die aan de oppervlakte proberen te komen. Zo duiken in zijn klachtenbrieven over een haperende snoepmachine steeds persoonlijker ontboezemingen op, tot fascinatie van klantenservicemedewerker en alleenstaande moeder Karen Moreno (Naomi Watts). Mitchell zoekt ondertussen houvast in fysieke slooparbeid - want "als je iets wilt repareren, moet je het eerst uit elkaar halen", aldus zijn schoonvader (Chris Cooper).
De Canadese acteursregisseur Jean-Marc Vallée (twee acteer-Oscars voor Dallas Buyers Club, twee acteer-Oscarnominaties voor Wild) schakelt soepel tussen psychologisch (melo)drama en (romantische) komedie, en schrikt niet terug voor stilistische ingrepen als een stukje achterwaarts afgespeelde film.