Dossier of Tentacular
Finnish artist Tuomas A. Laitinen’s Dossier of Tentacular is an unclassifiable, shape-shifting creature that sprawls like a cephalopod along wildly varied lines of inquiry. A network of intra-frame montage sets up formal rhymes and oblique associations between the organic and inorganic worlds, whereas, elsewhere, we stare down at a loose field of ideas animated on a notebook during an academic lecture. A dense, tantalising work exploring the mechanisms of knowledge production.