Bending to Earth
In the current age of the Anthropocene, human actions have significantly altered the earth’s surface in the geological time scale. Shot from the cold distance of a helicopter, Rosa Barba’s 35mm film focuses on radioactive waste storage sites to reflect on the human imprint and its prolonged ramifications.