Le voyage dans la lune
Uit het omvangrijke oeuvre van filmpionier Georges Méliès is Le voyage dans la lune (1902) verreweg het bekendste werk. Méliès baseerde het verhaal op twee populaire romans uit zijn tijd, The First Men in the Moon (1901) van H.G. Wells en Jules Verne's De la terre à la lune (1865). De onlangs gerestaureerde film is nu in kleur te zien.