The work consists of a series of performances mediated on the computer screen and built up from web pages, images, ongoing chats, computer code and sound. Solomon’s digital persona appears through streaming video from unusual physical environments such as an ice cave, in a swimming pool, or on a boat cruising through the Amsterdam canals – all while holding a laptop with which she interacts online with her audience in virtual video conference environments.
With this project, Solomon investigates the collective online environment that was becoming more common in the late nineties and shows the possibilities of online communication.
Interested in more? Join our Art Directions Talk on Friday 26 January. Click here for the details.